lördag 23 augusti 2008

Den stora trädgårdsdagen...

...inföll idag. Vilket innebar att jag försökte gottgöra ett helt års försummelser i min trädgård. Får väl konstatera att det i alla fall blev bättre. Klippte ner en massa buskar och släpade alla grenar till släpkärran och så körde vi massor av vändor till ristippen. Det vill säga syrran, hennes särbo och jag. Efteråt hade jag tänkt softa på soffan men jag kände mig tvungen att åka till skogen och ta hem lite kantareller. Hittade en hel del faktiskt. Älskar att gå på den mjuka mossan och tänka på ditt och datt och fundera över vad jag ska göra med resten av mitt liv. Ibland tänker jag att jag vill bo på landet, baka bullar och väva och sticka. Och vara gift med en bonde som inte kräver att jag ska vara med i lagården (eftersom han respekterar min koskräck). Sen fattar jag ju det orimliga i de tankarna och då vill jag hellre bo i Nyköping - min gamla hemstad - och leva mitt liv nära havet. Men så är det det ju det där att jag är småländska. För mig är det något väldigt bra. Småland är ju ett kvalitetsbegrepp som inte går av för hackor och då gör ju inte småländskor det heller... Eller?
Sen tänker jag att jag vill fortsätta vandra min väg och fortsätta skapa med stickor och dator. Och då kanske det inte spelar så himla stor roll var jag bor. Jag måste ändå jobba med mig själv, vara snäll mot mig och tro på kärlekens mening.

1 kommentar:

Anonym sa...

...ett alternativ hade ju vatt att "soffa på softan" men det är ju inte tillnärrmellsevis lika gött! DUKTI VA DU I ALLA FALL!
Jag rännsar lingon för fullt, som lilla hjärtat plockat uti skogen.



hälsar vännen SOCRATE