tisdag 5 augusti 2008

Njutning

Jodå, festivalarbetet gick fint. Fast jag var som en pigg hundraåring i söndags. Tårna var som små tjocka prinskorvar och ryggen värkte som attans. Men det var i alla fall kul.

Nu har jag semester igen men jobbade lite ändå idag.
Säger bara budgetdags!
Så fattar var och en vilket tröstlöst arbete som pågår.
Jag är ingen siffermänniska, det bara är så.

Åkte ut i skogen och skulle kolla efter några kantareller till kvällsmackan. Kom hem med en halv plastkasse.
Himmel vad svamp jag hittade. Vacklade som en berusad mellan tuvorna.
Roligt och härligt.

1 kommentar:

Thomas sa...

Hej du !

Jasså... startat upp en ny blogg förstår jag :-) TACK också för din hälsning hos mig... tyvärr var det minst sagt dålig med både paket och tårta... men å andra sidan är det väl inte så mycket att fira...

Sköt om dig och ha en fortsatt bra ledighet !

Varma hälsningar, Tierra