tisdag 2 september 2008

Mindful



Två gånger satt jag i den här underbara stolen i somras. Jag köpte den visserligen i mitten av juli när altanen var färdig men jag borde ju ha använt den några fler gånger än bara två. Den är så vacker och dynan som hör till är hallonröd. Och nu ska hela alltet in i garaget. När jag packar in saker för säsongen tänker jag alltid på hur livet är när jag tar fram dem igen.
Vad som har förändrats. Hur jag själv har utvecklats.
Just nu tänker jag på sådana saker alldeles extra mycket.
Beror nog på att det händer mycket i mitt liv just nu.
Spännande, utvecklande och härliga saker.
På alla fronter.
Är oerhört tacksam för det.
Och också tacksam för att jag fixar ganska bra att leva i nuet.
Prick nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att leva i nuet och företeelsen "mindfulness" talade Lena Brorsson-Alminger om vid en skön, positiv och behaglig (...avslappnad) föreläsning i gårkväll. Talade en hel del till mej som är tvungen att "bromsa" för att må bra.
Det där med att "nu ställer man in utemöblerna för hösten" är ganska talande. Vad har jag gjort av sommaren och hur har jag det nästa sommar? Väcker filosofen inom en.

Ha't bäst! Socrate
...som inte trodde han kunde skriva så inställsamt slajmigt snällt alls över huvud taget...

Thomas sa...

Hallå !

Tittar förbi en snabbis, har varit ganska dålig på att kommentera på senaste tiden.. men nu gör jag ett försök. Tack för din vänliga kommentar häromdagen förresten !

Leva i nuet... ja, det är något jag också försöker anamma numera... har nog varit alldeles för planerande tidigare... men förändringens tid är inte förbi än.

Kul att se även min "gamla" bekant Socrate på besök här... tänk att en blogg kan ge en sådana roliga kontakter bara genom bokstäver på nätet.

Sköt om dig och ha en fortsatt bra vecka !

Anonym sa...

Instämmer med min, sedan ca ett år vän i cyberspace, Tierra. Kul med nya möten på nätet, men i detta fall har ja jag och du, VonnaPonna varit jobbarkompisar i ca 6 år och kännt varann litegrann ännu längre.

" Lev i nuet" och "carpe diem" är bra levnadstips att ta fasta på, även om de kan vara nog så svåra att leva upp till...men det går.

vännen Socrate