torsdag 23 oktober 2008

Förväntningar

Ja, textutbildningen gick bra idag, trots huvudvärk och allmän seghet.
Sen fikade jag med en av mina bästisar.
Var så mysigt att sitta med henne och ha lugnet att prata om det som finns i våra liv just nu. Jag blir stärkt efter såna samtal.

Annars tänker jag ganska mycket på en sak som föreläsaren sa i måndags. Nämligen att man får vad man förväntar sig i livet.
I så fall förväntar jag mig följande:

Lycklig kärleksrelation
Att det går bra för barnen
Lagom med pengar
Inga sjukdomar
Glädje och förnöjsamhet
Mycket skapande
Kraft att skriva klart min bok
Många vännner

Ja, den som lever får se...

Annars så stickar jag fingervantar just nu.
Av detta garn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar VERKLIGEN att allt det där på din önskelista blir verklighet för dej, Vonnis.
Du är värd det!
Förefaller på tonläget när du skriver (tvåstrukna fiss) att det varit en dag till belåtenhet. Hoppas jag hörde rätt tonart nu...

Ses i monn ! Natti natti!

vännen Socrate

Inger F sa...

Så klokt att skriva önskelista! Givetvis ska man göra det, och så repetera den för sig regelbundet! Så härligt att du önskar dig "lagom mycket pengar". Själv önskar jag "ofantligt mycket pengar" och lär väl därför aldrig bli förnöjd.
Kram
IngerF