lördag 18 oktober 2008

Livet just nu

Så blev det lördag.
Varit nyttig på förmiddagen och hjälpt mamma att städa.
Annars är det skrivande som gäller.
Ligger lite efter med min utbildning och nästa helg ska jag till skolan igen. Gäller alltså att massor blir klart denna helgen.
Det är en ny värld att tränga i i detta med att försöka ge vettig kritik på andras skrivna alster. Har väl i och för sig gjort det i tidningssammanhang förut men nu gäller det dikter och andra texter så det är väldigt annorlunda.

Mår lite bättre igen.
Det kommer och går det där onda inne i mig men så småningom blir det nog mycket bättre.
Det är jag alldeles säker på.
Tänker mycket på det där med kärlek, glädje och hopp och hur jag hittar det i mitt liv; mitt i allt kaos.
Kärleken finns där på många plan; alltifrån barnen, släkten och mina vänner. Och kanske också från någon speciell vän.
Glädje får jag när jag dansar, skriver, tar bilder, stickar och har nära, innerliga samtal.
Och hoppet, ja det lever jag ju med dagligen och stundligen.
Även om det falnar ibland så brinner det ändå mest av allt.

Inga kommentarer: