lördag 1 november 2008

Man ska vara glad när man är det

Ibland blir dagarna så bra.
Idag var det så.
Gick till kyrkogården med syrran och tände ljus.
På eftermiddagen bjöd hon på äppelpaj och kaffe. Mamma var där också och vi pratade och skrattade. Min systerdotter som sjunger helt otroligt spelade och sjöng för oss. Och nu fixar jag här hemma tills i morgon när jag firar tacksamhetsdag tillsammans med ungar, syrran och mamma.

En annan bra sak idag var att jag repade upp sjalen i turkost Sarek som jag stickat klar. Den blev jätteful och det var en befrielse att låta den bli garn igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart den blev jätteful när du virkade socken i "Sarek". Hade du frågat mej skulle jag sagt att du skulle varpa en i "Moussacka" för det är oslagbart till mössor och västar. Dessemot kan jag hälsa att om du får garn över kan du få sticka en tumvante åt mej för jag har fastnat i en dörr och tappat den ena på mina lovickor.

Allvarligt talat - det där med "Tacksamhetsdag" tycker jag låter toppen. Speciellt vi i västvärlden som har allt och mycket mer borde fira en sån dag flera gånger om året!
Vi ses på monndag.
Ha en fin tacksamhetsdag, hälsar vännen Socrate

christel sa...

Din blogg ligger på en tillfällig (?) lista på min blogg. Frågade efter tips på nya bloggar och då var det någon som tipsade om dig.
Tänkte att det var bra att veta.. :O)