onsdag 31 december 2008

Så här i slutet...

...av året så går ju ändå tankarna lite till hur det har varit i år.
Jobbmässigt har det varit ett bra år.
Tog ett kliv framåt i min karriär och nu vid årsskiftet tar jag ytterligare kliv.
Det är roligt och inspirerande och jag känner att jag verklige vuxit i min yrkesroll.
Som människa har jag också vuxit.
Fast det har varit en svår och stundtals mycket tuff resa. Gamla sorger har kommit tillbaka och jag har fått gå igenom allt på nytt. Nödvändigt förstås, men oändligt smärtsamt.
Har fått nya vänner - det är underbart.
Och också tagit vara på mina gamla vänner.
Det är också härligt.

Stickat har jag gjort hela tiden. Och en av de bästa helgerna under året var när jag var på stickstämman i Hammarö. Vilka fantastiska människor som ordnade detta. Tänker på Marianne , Veronica , Irene , Ulrika och Åsa.
Inför det nya blanka 2009 önskar jag att jag ska bli ännu duktigare på att ta tillvara nuet och livet. Leva mera mindful helt enkelt. Jag vill också kolla om det ligger något i tanken att lycka är en färdighet.
Är det så, så ska jag skaffa mig den färdigheten.

Gott Nytt År till er alla och låt oss hoppas att happiness is a skill.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej VänVonna. Du har fått en utmärkelse på min blogg. Kolla där får du se.

vännen Socrate