lördag 17 januari 2009

Kärlek vid första ögonkastet

Är trött och seg.
Har ont i munnen och gissar att jag måste ringa tandis på måndag.
Men stickar och har det gott ändå.

Igår var jag med min syster och hennes dotter på bio - "Allt flyter". Lagom film på en fredagkväll.
Vi var också i en exklusiv tygaffär för att köpa balklänningstyg till systerdottern. Åhhh, det var så härligt att vara i den där affären. Massot av underbart siden och så fantatstiska ylletyger. Blev genast förälskad i ett rutigt ylle i blått och svart.
Såg framför mig en jacka med liten krage. Och hur fin jag skulle bli...
Frågade vad tyget kostade.
-Det är ett väldigt bra pris, sa ägarinnan till butiken. Bara 469 kronor metern.
Det lustiga var att jag också tyckte det var ett bra pris.
Så jag slog till och köpte allt som var kvar på rullen, 2,10 meter för 800 kronor.
Och jag vet att det kommer jag aldrig att ångra för det tyget var gjort för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lycka!!!!Är själv i sådant lyckorus just nu... fick igår ett brev med posten... och där i låg mitt alldeles egna set med Knit Picks strumpstickor!!!!Ljuvliga!!! Kram Mia

Lilla Lobelia sa...

Allt är relativt. När tyget ger dig så mycket är ju priset inte ens en kostnad, utan en investering. I dig själv! Kram o hoppas tanden är ok!