söndag 4 januari 2009

Snyggaste året

Jag brukar inte ge några nyårslöften men i år blir det ett undantag.
Eller i alla fall en målsättning.
År 2009 ska bli mitt snyggaste år någonsin.
Jag vet, det låter rätt ytligt, men det struntar jag i.
För innebörden i det är inte ytlig.

Det innebär nämligen att jag ska ta hand om mig på bästa sätt. Alltifrån härliga kläder - tror jag ska klä mig mera i rött - till att gå på massage, stressa mindre och göra roliga saker.
Skratta mera, vara mer innerlig, säga oftare att jag tycker om någon, le oftare mot okända människor...

Känna livet i mig som Madicken sa.

Sånt blir man snygg av.
Och så ett och annat läppstift förstås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att det där sista inte kunde undvikas i detta inlägget. Jag känner ju dej ganska väl och ämnet har ju ventilerats flertalet gånger vid fikabordet. Undrar bara om du menar den där USA-importerade sorten, för då rekommenderar jag en pall, så du klarar dej ett tag.

Tycker dessutom att ditt nyårslöfte är av det mer ärliga och vettiga på länge. Själv har jag lovat mej själv att inte avslöja mitt nyårslöfte för nån...

HA'T BÄST ! See you wednesday!

Your friend Soc

PS. Ordverifieringen passade med ditt nyårslöfte att skratta mer, det var nämligen "flino". KUL!