fredag 6 februari 2009

Fredagarnas fria fall

Lördag till torsdag känner jag mig oftast glad och pigg och full av hopp och förtröstan.
Så kommer fredag och då faller jag ofta rakt ner i mörkret.
Känner mig ensam och ledsen och helt utanför det mesta.
Egentligen vet jag att det inte finns anledning att känna så men kunskap är en sak och känslor en annan.
Ikväll tänkte jag att jag skulle leva färdigt de där hemska känslorna, så jag grät lite och ömkade mig lite. Sen bestämde jag att jag skulle bada och ta hand om mig själv. Och nu känns det bättre igen.
Jag får inte glömma bort att ta hand om mig själv bättre när jag mår sådär dåligt. Helt klart är det en nyckel till ett godare liv.

1 kommentar:

Lilla Lobelia sa...

Precis samma här. Bra av dig att leva igenom istället för att trycka undan. Lever man igenom så är det gjort, för den gången, och ligger inte kvar och gnager. Då kan skadan bli mycket värre.
Önskar dig en skön helg.