lördag 7 mars 2009

Lördagsreflektioner

Stundtals mår jag bra.
Jag gör det jag ska och jag gör det ofta bra.
Så kommer de här stunderna, då allt känns tomt och utan mening.
Jag har både roliga och mindre roliga saker att göra men kommer mig inte för med någonting särskilt. Det blir att jag stickar lite, dricker te och kollar på nätet. Som en slags väntan på något.
Men jag vet inte vad jag väntar på.
Jag antar att det är någon slags känslomässig tomhet jag känner. En tomhet jag måste fylla med något och lära mig hantera.
Jag tror att jag på allvar måste tänka över hur jag vill leva; vad jag vill få ut av mitt liv.
Vissa saker är jag klar över:
Ett bra och roligt jobb - har jag redan.
Jag vill vara en skapade människa - är jag till viss del men kan utveckla.
Jag vill vara mån om min kropp och min hälsa - på god väg.
Jag vill skriva klart min bok - bör jag ta tag i.
Bra relationer till mina vänner och nära och kära - jodå, men kan bli bättre.
Kärleksförhållande med en man - kanske är det det som är en del av tomheten. Ibland känns det oerhört långt bort.

Inga kommentarer: