torsdag 12 mars 2009

Tröst

Solen går ner över taken och klockorna slår
En konstig dag, med ett konstigt ljus
Jag går mitt i vägen, det luktar som vår
Det droppar av snö ifrån träd och hus
Kom inte för nära, du vet hur det går
Jag ser vart du längtar, o du ser hur jag mår
Inget vidare rus
Jag försöker få in alla ord som du sa
Men du vet hur dom smakar
Det är nånting skumt med stan just idag
Det är nånting som knakar

Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan
Inga tanklösa, menlösa ord
Ingen felaktig fras
Varning för ras

Lasse Winnerbäck

2 kommentarer:

Stickfantomen sa...

Tusen tack till dig med ett guldhjärta. Det var värt att vänta på och gudars, sååå gott. Måste försöka hinna med ett bildbevis medan det finns nåt kvar i påsen.
Stor kram till dig.

Anonym sa...

Vilken skön text.
Han är en stor poet och sångare
den där Winnerbäck.
Hoppas du mår bra...
...håller mej hemma ett tag till.

KRAM! vännen Socrate