onsdag 20 maj 2009

Att få vara den just jag är

Efter några dagar hemma i soffan och framför TV:n så slås jag av hur mycket skit det sänds. Brukar inte titta så himla mycket annars men som sagt, nu har jag fått så det räcker och blir över...
Annars hoppas jag bli så frisk att jag kan vara med på den underbara Sten Sturefestivalen i helgen.
Det är en kultur- och musikfestival för utvecklingsstörda och jag har varit med i 10 år och jobbat med den.
Sån underbar känsla och fantastiska människor.
Alla som är med deltar på sina egna villkor och möts i musik och teater.
För mig som så kallad normalbegåvad är det så härligt att bli bedömd för hur jag är som människa och kvinna.
Det handlar inte om min yrkestitel utan om hur jag är och hur jag möter de andra.
Tänk om livet alltid var så, vilket annorlunda samhälle vi skulle ha då.

1 kommentar:

Socrate sa...

Håller med och kan instämma i det du skriver. Många av de människor som deltar i Sten Sturefestivalen är så glada och helt utan fördomar.
HÄRLIGT! Med bara såna människor vore världen en mycket finare plats - eller åtminstone med mycket kärleksfullare sinnen.

HA EN FIN FESTIVALHELG!
Ses på måndag.
Kram - vännen Socrate