tisdag 2 juni 2009

Anne och jag


Jo, dagen idag blev bättre än igår.
Gick hem tidigt från jobbet och har fixat lite i trädgården - verkligen behövligt.
Och nu ska jag göra lite inne i huset och sen blir det Anne på Grönkulla. Älskade dom böckerna när jag var en liten flicka och den kärleken har jag överfört till mina döttrar. När de var små hade vi alltid Anne på Grönkullafestival när det regnade om somrarna. Då bunkrade vi upp med godis och filtar och såg så många filmer vi mäktade med (hade alla på VHS).
Jag vet inte varför jag fortfarande lockas av Anne men jag tror det har att göra med hemstickade koftor, hemtrevliga kök med kakdoft och en ärlighet och hederlighet som naturligtvis inte var helgjuten då heller men ändå känns så äkta.

1 kommentar:

Socrate sa...

Vafalls???!!!
Var inte hederligheten äkta på den tiden ??? Åjo, visst var den det och visst var ärligheten och lifsglädjen och oproblematiskheten och lugnet (dvs. ostressen) äkta oxå då !!!
Och solen sken precis hela tiden !
Och alla var glada och lyckliga!
Och det kommer att snöa hela sommaren från NU till fössta september och då är det jutte nån idé att det slutar utan de kan lika som väl fottsätta över hela vintern ändå när de ändå börjat!

Så sant är det som de är sagt !

...fast kanske inte riktitt...

ses i monn, säger vännen Soc