torsdag 13 augusti 2009

Ole dole doff

Ja, nog finns det stickningar att välja på.
Mest av allt är jag sugen på att börja på ännu en upponerkofta i de här garnerna. Min första är ju faktiskt klar sen länge och ska bara bloggas.

Men så har jag ju en del liggande som sagt...
Den här koftan är i omlottmodell och med ett intarsiamönster (som jag själv har ritat)på bakstycket. Garnet är silke tweed. Egentligen en kul stickning men blev liggande till förmån för något annat. Har inte gjort mer än bakstycket.

Den här rutiga skönheten har jag jobbat mycket med. Ska bli en jacka och klippas upp mitt fram.Har ärmarna kvar. Silke tweed även här.

En sommarkofta i muskat. Bara en ärm kvar och gudarna vet varför inte den blev färdig. Det är andra sommaren den vilar i korgen och det lär bli en tredje sommar innan jag kan använda den.

Här är en röd slätstickad figurformad kofta som jag bara ska blocka och montera och sen brodera på. Vad tror ni, ska vi satsat på julen 2009 för denna?

Inga kommentarer: