fredag 4 december 2009

Nöjd med jobbet

Igår kväll hade jag en del av ansvaret för återinvigningen av vår anrika gamla slottsruin. Det var på kvällen och bara eldkorgar och facklor och fullmånen lyste upp mörkret. Ångande varm glögg serverades, landshövdingen var där och Smålands Karoliner sköt salut. Vackra och högtidliga tal hölls och vi var nog många som kände oss stolta för allt det stämningsfulla och vackra.
Och jag var också glad att jag har det jobbet som jag har: att få vara med och planera och försöka göra det bästa av allt.

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Det låter som en vacker kväll:)

Jag, Lobelia sa...

Å himmel, vilken mysfaktor. Sträck på dig, låter som du, som vanligt, gjort ett kanonjobb! Trevlig helg.

Karin sa...

Spännande att återinviga en ruin... har den renoverats?