söndag 30 januari 2011

Mammas vantar

Jakten på UFON (unfinished objects) går vidare.
Tidigt i höstas började på dessa fingervantar i Opal. Meningen var att mamma skulle få dom i julklapp. Så blev det dock inte men mamma blev lika glad när hon fick dom idag.
Jag har en hatkärlek till fingervantar. Det är kul att sticka dom ända tills jag kommer till fingrarna. Det är småpilligt tycker jag att få till snygga fingrar. Men så fort som dom är gjorda så längtar jag direkt efter att göra ett par till.
Ja, jag erkänner, det är lite småknäppt.

Eftersom dom är helt slätstickade virkade jag en liten blomma som dekoration. Jag blev nöjd med det.

2 kommentarer:

Jag, Lobelia sa...

Men MÄNSKA! Här har du suttit o smygbloggat UTAN att säga nåt till MIG!!! *surar* (även om det är svårt för jag är så glad att läsa om dig igen)

Anonym sa...

Men hjärtat, vad jag blir glad att se dig igen. Jag tänkte mejla dig men tyckte inte att jag hade nån vettig adress. Har tänkt på dig så mycket och saknat vår kontakt. Glad bamsekram till dig från mig.