måndag 17 oktober 2011

Envist uthållig

Jaha, idag började det nya livet då.
Det som inte ska vara så stressigt och fyllt av en massa andfåddheter.
När jag gick in i duschen i morse masserade jag hela kroppen med olja, tvättade håret njutningsfullt och sen gick jag ner och fixade med håret och smink och sånt. Efteråt åt jag - nyttig - frukost och under tiden lyssnade jag till under, mjuk musik.
Promenerade till jobbet och kom fram klarögd och rosig om kinderna.
Så långt var allt finemang.
Sen började det ena efter det andra strula och jag var totalslut när vi skulle börja sända kvällens webbTV-sändning från kommunfullmäktige.
Men sammanträdet var föredömligt kort så vid åtta var jag hemma igen.
Drack te i min stora rosenkopp, eldade brasa och stickade.
Det gäller nog att envist hålla fast vid allt det braiga och stressfria, fast dagen i sig var en mardröm.

Inga kommentarer: