söndag 27 november 2011

Härlig helg

Det har varit en underbar adventshelg. Var bjuden till min syster på mat ikväll och hon satte sig vid pianot och spelade och mamma och jag sjöng julsånger i stämmor. Inget märkvärdigt och säkert lite falskt ibland, men väldans roligt.

Var på loppis igår med min bästis. Hittade fyra handvävda servetter som nog aldrig använts. Tio kronor styck kostade dom. Jag har svårt att inte köpa i det läget fast jag inte behöver mer textilier. Det är som om jag vill rädda det som är så vackert och kärleksfyllt skapat. Och dessutom sätter min fantasi igång när jag ser monogrammet. Vilket liv levde hon den här AA som säkerligen inte bara broderat initialerna utan också vävt drällservetterna. Blev det det liv som hon önskade? Å, vad många frågor jag aldrig kommer att få svar på.

Inga kommentarer: