tisdag 15 maj 2012

Konflikt

Har varit och kollat på ett hus ikväll. Ett litet gulligt hus, ungefär 20 m2 mindre än mitt. Och nu sitter jag här och vet varken ut eller in, precis som det vanligtvis brukar vara när jag varit och kollat på hus. Det finns en massa fördelar med det mindre huset, fint uterum, jättesnyggt badrum, lägre kostnader och mindre trädgård. Minus är ju det lilla köket och det lilla vardagsrummet. Känner att jag verkligen måste tänka till nu. Någonstans inom mig så vill jag flytta för mitt hus är för stort för mig och trädgården också. Och någonstans känner jag också att det skulle vara skönt med en förändring i mitt liv. Men samtidigt älskar jag mitt hus av hela mitt hjärta. Vi byggde det själva och här har barnen fötts och vuxit upp. Ja, jösses nu har jag att tänka på.

Inga kommentarer: