söndag 30 september 2012

Tacksamhet

Blev ingen resa till Göteborg. Mamma blev sjuk och hamnade på sjukhus så vi vågade inte lämna henne. Allt gick dock bra och hon kom hem ganska fort. Istället for vi till Jönköping och shoppade. Jag handlade mest till hemmet eftersom jag håller på och gör om här hemma. Så resten av helgen har jag flyttat om och tömt skåp och lådor. Och slängt en massa förstås. Allt detta samlande...jag fattar inte att jag låter prylarna härska i mitt liv. Ska verkligen försöka slänga ännu mera framöver. I morgon kommer min nya soffa och säng. Nya bokhyllor också. Vet att jag är priviligerad som kan shoppa en massa som jag vill ha och är oändligt tacksam för det. Annars läser jag "Vägmärken" av Dag Hammarskjöld, återkommer ju ständigt till honom. Å, de första raderna på sidan 147. "Månsken en varm höstkväll, på denna stig-. Långt bort stannar ett hjärta".

Inga kommentarer: