torsdag 11 september 2008

Tack, tack...

Om man haft en sunkig dag så är det bra att påminna sig lite att vara tacksam över.Jag har haft en halvsunkig dag idag så här kommer mina tankar.

Jag är tacksam för:

att jag inte hällde mineralvatten över en människa jag blev vrålarg på vid lunchen idag.

att jag fick starta min dag med ett varmt och härligt telefonsamtal.

att jag ska köpa en vacker klänning i morgon.

att jag har skrivit en text till min skrivarutbildning som jag går på.

att jag är i grunden är en ganska lycklig människa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Appropå din slutkläm "jag är i grunden en ganska lycklig människa"

Visst är det märkligt och rent av underligt att vi, som lever i ett så välmående land i en så välmående tid och rent materialistiskt sett är så välmående att det är konstigt att vi inte exploderar av alla prylar och ägodelar vi bara MÅSTE ha, ibland mår så dåligt inombords...fattar inte varför det ska behöva vara så???
Finns det verkligen INGEN korrelation mellan fysiskt och psykiskt välmående?

Ge mej gärna svaret på den frågan,
kära VonnaPonna.

En trevlig helg önskar vännen Socrate

Anonym sa...

Jag tror att det är så enkelt att all materialism inte har ett dugg med lycka att göra.
Lycka handlar om helt andra, inre saker.
Lätt som en plätt va?
hoppas du med får en bra helg!

vonna

Anonym sa...

Märkligt alltså - att du ska sitta inne med all världens visdom, Vonna. Jag är helt övertygad om att du har rätt, men man kan förvånas övar hur vi ändå kämpar för att skaffa ditt&datt&dutt, för annars tror vi inte vi duger...

"DEN SOM HAR MEST NÄR HAN DÖR, VINNER"
Hoppas helgen var bra - hos oss har 3 av 5 nyst, hostat, fräst och hulkat, så det var väl lite sådär...

vännen Socrate