torsdag 13 november 2008

Hasandets undersköna konst

Med tro på att sången i livet bär...

Ja, så skrev han, Tomas Sjödin, i boken jag köpte av honom ikväll.
Ha är en fantatstisk föreläsare och författare och jag var så glad att få gå och lyssna på honom. Massor av folk var det vilket visar, tycker jag, på att det råder en brist på andlig näring i detta land.
Hans tema var "Att låta själen gå i morgonrock och tofflor".
Med detta menade han bland annat att det är mångfalden som tar livet av oss och att vi måste välja bort saker.
Allt han sa var som gjort för mig och jag kände mig så stärkt i den processen jag finns i just nu.
Och jag känner nog också en stark längtan efter att få prata om livets innersta ting. Kanske denna kvällen är bra början?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Precis samma upplevelse hade jag för två veckor sedan då jag lyssnade på Ola Schenström som föreläste om Medveten Närvaro i Nuet! Ska lyssna på hans meditations-CD:ar vilken dag som helst..

Kram
Inger i Karlstad

Anonym sa...

Hallå Inger,
det är spännande med mindfulness.
Jaghar gått en handledarutbildning i detta ämne och har haft en första utbildning i somras. Det är så fascinerande och jag önskar att jag kunde leva mera mindful i hela min vardag. Jag jobbar på det kan man säga. Ha en skön helg och kram - vonna

Anonym sa...

Hej Ywonne! Vilken härlig blogg du har. Den är så där varm och go. Hoppas att du har det bra och att du får en fin helg. Här uppe är det riktigt regnigt och grått. Man hasar runt i lera. Skönt med ett par lediga dagar.
Kram
Lotta (Sörängen)

Anonym sa...

Hello på dig! Men du visst är du mindful! Du stickar ju! Låter gott med hasandets undersköna konst! Det tror jag vi alla behöver öva på! Man måste Kronbloma lite då och då=)
kram

Anonym sa...

Det där med att "hasa omkring i morgonrock & filttofflor" är en vida underskattad konst. FRAM FÖR MER HASANDE !!!
För egen del tänker jag "hasa" framför TV'n i eftermiddag och kolla in bröderna Coens senaste "Burn after reading" .
DET ÄR ETT "HAS" I MIN SMAK!
...dock blir det välan inte så många maskor att dricka te mellan, men...måste nog börja sticka snart!
...kan jun'te vara expert om jag inte kan själva hantverket...
Ses i monn! hälsar vännen och "kortskrivaren" Socrate

Anonym sa...

Lotta: Vad roligt att du lämnade avtryck här. Skönt för dig att få vara ledig; å andra sidan ska du väl snart till Brasilien?
kram - vonna

Amonym: Jo det är ju mindful att sticka fast mest mindful är ju meditation. Jag gör det också. Har också haft små miniföreläsningar i detta ämne för alla friskvårdsombuden. Det var kul. Läste att du pusslar, det är himla kul, vågar inte börja för då kommer jag inte till jobbet.
Kram - vonna

Socrates: Hoppas filmen var bra, har inte sett den. Men gillar bröderna C. Tack för att du trots allt kom till utbildnigen i fredags. Roligt!
Kram - vonna