onsdag 12 november 2008

Mitt i hjärtat

Kommer hem, trött och förbi. I brevlådan paket med skivor. Lägger mig i badet, tänder ljus och så lyssnar jag.
Fastnar, lyssnar igen och igen och igen...

När regnet slår emot dig där du går
och du är fredlöst villebråd
då vill jag va med dej i tusen år
för att jag älskar dej

När kvällens stjärnor börjar visa sej
och ingen finns där som kan trösta dej
då ska du alltid ha ett hem hos mej
för att jag älskar dej

Jag vet du inte har bestämt dej än
men du kan tro på mina ord
Och jag förstod redan för länge sen
att det är vi som hör ihop

Jag kan offra allt jag har för dej
Krypa naken genom stan för dej
Ingenting kan nånsin hindra mej
för att jag älskar dej

Nu rasar stormen över öppet hav
och genom tvivlets mörka skog
Framtidens vindar blåser himlen klar
Allt ska bli bättre än du tror

Bob Dylan, översättning Mikael Wiehe
Sång Ebba Forsberg

Inga kommentarer: