söndag 9 november 2008

Omstart

De senaste veckorna har fått mig att förstå att jag måste sätta stopp nu. Jag måste ta mig själv på allvar och se till att jag minskar på fjärilarna i magen. Dessutom kommer min jobbsituation att förändras.
Därför har jag bestämt mig för att hoppa av min skrivarutbildning och veckorna ska vara fria från en massa kvällsaktiviteter och jag ska ha fokus på jobba - äta - sova - promenera.
Först när jag är i balans med min vardag så ska jag plussa på aktiviteter, en i taget, och känna efter hur det känns.
Jag börjar helt enkelt om med mitt liv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förmodligen har du gjort ett helt rätt val. Själv gjorde jag samma val för några år sen, efter en kombinerad "gå-in-i-väggen-40-årskris" . Oj, vad det är skönt att kunna säga NEJ för att må bra själv och inte bara för att tänka på andra. Svårt dock ibland med alla "måsten" som ändå finns i tillvaron. BALANS! tror jag är rätta ordet, man ska söka efter.
TOPPEN! att du satt ner foten.
LYCKA TILL! vännen SOcrate

Anonym sa...

Hallå Vonnis! Socrate tittar in efter att ha konstaterat att en mig ganska närstående vän just talat om att han "gått in i väggen" .
Vi talades vid på telefon och jag sa till honom att börja prioritera det som är viktigt i livet och välja bort det andra. Att satsa på de saker man känner man fixar och inte mer ger mer balans och mindre frustration, vilket väl ändå är meningen med livet...

Ser fram emot fredagens skrivarkurs. Nu när jag vet mer om vad det handlar om känns det mycket kul att få möjligheten att delta.
SES I MONN säger vännen "Soc"

Anonym sa...

Åhh vad klok du är. Och jag känner i hela min kropp hur rätt det är att ta hand om sig själv lite mera. Som ikväll exempelvis; harf eldat brasa, tänt en massa ljus. plockat in porslin i ett nytt skåp och sen stickat en stund.
Med Kaffe Fassetgarn du vet...

Ses i monn som sagt

Anonym sa...

...skulle just fråga om det var Kaffe Fassett du använde...
Hade liksom på känn att du hade ett nystan av det "på G". Det är ju så mjukt och abstrakt till en mössa.

Allvarligt talat - så som du beskrev gårdagskvällen, verkar det vara ett bra sätt att börja omstarten på.

Håller lite koll på dej, så du'tte gasar på för mycket igen.

vännen Socrate