torsdag 8 januari 2009

Vardagslycka

Gått en lång promenad och kom hem med lockigt hår för det hann börja dugga lite.
Bakat bröd för första gången på länge.
Stickat på sockor till en vän - dom blir snygga.
Pratat förtroligt med min syster.
Fick ett fantastiskt telefonsamtal från kvinna jag gått på kurs med i höstas. Hon hade hört av en gemensam vän att jag avsagt mig ett styrelseuppdrag.
Hon sade så här till mig:
-Jag hoppas verkligen att du har gjort det för att du är rädd om dig och vill ta bättre hand om dig. Om det är så, så vill jag bara säga att det är så roligt att höra att du prioriterar dig själv framför andra. Och eftersom jag vill vara en mer positiv människa än förut så tänkte jag att jag ska ringa till dig och säga detta. Vi måste säga bra saker oftare till varandra, vi människor.

Åhh vad jag blev lycklig för det samtalet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såna samtal får man inte så ofta...
men vilken effekt på välmåendet de har.

Lilla Lobelia sa...

Tänk om vi var lika snabba att lyfta luren för den typen av samtal, som för att klaga eller gnälla på något... tack för insikten.