torsdag 7 maj 2009

Vips klappdag not

Nä idag vill jag inte bli klappad i håret.
Var nämligen hos frissan och klippte mig.
Tog bara lite i topparna, för jag har fått för mig att låta håret växa ut lite.
Så sitter jag där och vi pratar och skrattar och har trevligt.
Rätt som det är har frissan klippt klart och frågar om jag vill ha lite vax i håret.
-Såklart säger jag. Jag tar allt som ingår eftersom jag är småländska.

Och vips är jag lockhårig.

Kände mig som fem år igen och jag var och klippte mig mig och frissan frågade om jag ville ha håret lagt. Och jag sa ja och kom hem helt lockig över hela skallen och sov på magen en vecka.

Tja, jag kommer väl att sova på sidan som vanligt i natt men i hjärtat är jag fem år igen och känner mig finast i världen, eller alla fall i Småland.

4 kommentarer:

Stickfantomen sa...

Jomen moderna varianten av stylingmedel brukar gå att krama till i topparna med lätt fuktade fingrar. Gnugga lätt från botten över virvel om volym önskas. Hur som helst ett frissebesök gör lika gott som en klapp i all vänlighet, eller hur.

Socrate sa...

Men vilket sammanträffande !
Jag var oxå hos frissen (manliga hårfrisörer kallas så) idag och vips hade jag lockigt hårsvall i ett nafs medan jag sov så gott.

...eller borde jag gå och kolla synen...kan ju ha sett i syne?

ha en fin helg! säger vännen Soc

Lilla Lobelia sa...

Vilket härligt inlägg, blir varm i magen. Vilket behövdes, för idag har klapp-i-håret-dagen flyttat över till mig...Kram!

vonnaponna sa...

Stickfantomen: Ja det är gott med frissabesök. Men jag är fortfarande förvåad över att hon fick håret så lockigt. Gick inte lika bra för mig i morse kan jag säga. Ha e skön helg och hoppas ryggen är bättre - vonna

Soc: Eftersom jag har sett ditt hårsvall före frissenbesöket så rekommenderar jag en synundersökning för din del. Eller har du kanske fått en postisch?
Kram - vonna

Lobelia, du har mejl.